på begäran av nått sajberlypsylberoende


Hej sa hästen! (bara Erika som fattar;))

Igår hade jag mig en väldigt hektisk dag. Eller egentligen inte men jämfört med hur dom brukar va. Så kan dra ett punktschema här...

6,45 uppstigning få upp barnen, få i dom frukost, i med medeciner, på med kläder borsta tänder och hela köret. Få iväg dom till skolan och ha med hunden på ett hörn där med.
Hem, i med tvätten och städa lite.
På med gymkläder och iväg dit.
Ilfart hem in till grannen, ta ut hennes hund för en prommis.
Hem ut med våran hund.
Duscha.
Fixa med tvätten.
Till grannens hund igen.
Lekparken med Ashmika och Andypandy.
Hem byta kläder.
På med koppel och få hunden till busstoppet och möta barn.
Hem tvinga i mellis på Ted och hans kompis som skulle på kids fit.
Tvinga i Katie mellis + göra läxorna.
Leka lite.
Tvinga på hästkläderna vilket alltid tar hundra tusen år typ.
Köra henne till hästarna, kolla på lektionen och sen köra hem. Varje väg tar typ en halvtimme.
In med Ted i bilen och ner till dinern för middag (A hade dejt hemma)
Vänta ut deras pappa som va "sen från jobbet" men inte svarar när man ringer och har vart ute och cyklat, gaaah där jobbade man över 45 min för ingenting när A visste att jag hade planer.
Åkte och plocka upp Ashmika, vidare till Livingston Mall. När det stängde vidare till Target.
Sen hem till Anne där vi satt i bilen och hade en pratstund rätt länge. Vi skulle egentligen bara hämta ett kort.
Hem, kollade lite på tv så somnade runt 1, inte bra!

Tycker om att jobba för grannen, får $15 för varje promenad, å hunden ska gå i 5-10 min för den är så gammal. Vilket alltså betyder att jobbar jag två promenader för henne tjänar jag lika mycket som om jag jobbar 6 timmar för min värdmamma. Catching!!

Idag var det upp vid sju för pappan skulle komma med barnen. Väntade och väntade, halv åtta kommer han!!!! då ska vi går 7.35, vilket betyder 5 min för medeciner, kläder, borsta tänderna, borsta hår å så. OMÖJLIGT MED MINA BARN. Så in med dom i bilen och racerfart till busstoppet. Sen vidare till tågstationen för att droppa mamman. Hon skulle göra ett ögonlyft idag, som hon så fint sa igår, man måste passa på innan skillsmässan har gått igenom..:p
Hem och duscha och åt frukost. Fick Angie på kroken så vi drog oss till Livingston Mall. Hittade lite saker där superfula skor men älskar dom.



Sen får jag ju inte glömma. Som vanligt när jag inte tar in posten så har det kommit nått till MIG!! ;D
Ett grönt paket stog där utanför dörren igår och oj så glad jag blev. Från fina flickor där hemma :)
Blir så himla glad när jag får sånna där saker :) så Tack, Elle, Jossan, Emelie, Katrin, Carolina, Anna, Ninna & Frida!! ♥

 

Använde mina termosmugg idag med varm oboy, yuuuummie!! :)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka tuffa arbetspass du har! Kanske du ska starta med hund promenader här hemma när du är tillbaka? Du verkar ju skaffat rutin på det.

Inte lätt med blivande tonåringar. Förstår du nu vilka prövningar pappa och jag gått vi igenom när ni var i den åldern och ett tag till? Fast jag tror att ni var lättare än "dina barn"



Kram mamma

2011-04-15 @ 22:10:08
Postat av: Erika

Haha älskar Hej sa hästen ;)

2011-04-16 @ 10:29:03
URL: http://erikkabejb.blogg.se/
Postat av: Jossan S

Haha, duktig flicka! Vi skickade ju med en påse lösgodis också!? Jag hoppas den också kom fram, så att det inte sitter någon tullmänniska och snaskar lösgodis i detta nu liksom... :D

2011-04-17 @ 21:25:44
Postat av: Anonym

UNDERBART att du fått de :D wiii började bli lite orolig att du inte skulle få de. men där satt den som pitten i greta :D wiii vi ses snart!

2011-04-18 @ 19:00:19
URL: http://elinelleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0