Dinglar


Nu är systter här, äntligen! :)
I måndags närr hon kom for vi till Target och hälsade på lite. Gick även (okej tog bilen) till Best Buy. Haha dom ligger vägg i vägg men är man i usa så är man ;) Där inne shoppade hon en liten mobiltelefon. Men det är rätt inställning, man ska värma upp kreditkortet ;D
Sen fick vi middag här hemma. Först kött och rostade grönsaker, mumma! Tårta till efträtt ännu mera mumma :)



syster skypade även lite när hon kom hitt och jag provsmakade lite av allt godis ja fick, tack snälla Jonny! :)




Igår så gick vi upp i ottan (07.10 som alla andra dar) knatade ma barnen till bussen och gick med Casey. Sen va de fixa sig och bege sig in till New York!! Yaaaaay
Åkte tåg till Hoboken och tog pathen över till World Trade Center. Va kul att se vad som hadee hänt eftersom det var 7 år sen jag va där sist. Men nu har dom faktiskt kommit en bit, ska ju bli ett torn och sen en park med två vattenfall som är en minnessak.



Sen måste vi bara säga, stupid americanos!!!!


När vi gick där så sa jag att jag va dum som inte hade satt på bandet på min kamera, för jag ville "dingla" me den. Min syster förstog inte vad jag mena. Men nu har hon lärt sig ett nytt ord. Man sätter bandet runt handen så man kan gå å kameran dinglandes. Bara jag som tycker det är ett bra ord?! ;D

Vi hade iaf tänkt att spana på frihetsgudinnan men sen låg de en bit bort så vi knata åt andra hållet istället. Då fick vi se City Hall (Spin City) och jättedåligt man fick inte gå fram till huset. Va staket runt jag som ville sitta på trappan.
Fick inte komma in nånstans :p

Sen knatade vi vidare till Brooklyn Bridge. Blåste lite skönt där ute ;)

(vid det här laget har ni säkert tänkt oj vad mycket bilder på Caroline men inte på Therese. Men vi böt kamera med varann så på systers kamera är det bara bilder på henne och dom har inte jag. Men!!! pga att min syster är lite ego så ville hon även va me på mina kameror, så hon tänkte ett steg längre såq hon började sätta fingret framför linsen. Om ni frågar mig tycker jag att hon kunde ha kommit me nått smartare men men... nu valde hon det här sättet såv här kommer bilder på henne me)



Sen gick vi vidare till China Town. Knatade runt lite där, min syster och jag tänker inte  likadant när vi ska över gatan. Jag sa kom vi skyndar oss över innan den silvriga jeepen kommer. Syster tänkte oj det kommer en silvrig jeep vi väntar. Och ja jag fick stå på andra sidan och vänta och vänta och vänta.. Här kan alla vinka om dom vill ;)

Här fick hon fart :)


I China Town så kan man väl i runda slängar säga att jag köpte tre par solglasögon, ett fodral till dom, en klocka, två väskor, en jacka och tre tröjjor.

Nu är det så att jag har tid med Bryan snart, och min syster tycker inte det är okej attjag går dit med en handduk på huvudet så det kommer ett fortsättningsinlägg senare idag!!

Ching tjong

Kommentarer
Postat av: Therese

lite förtydling på dagens inlägg

Jag vet vad dingla betyder anledningen till att jag frågesatte att du dinglade med kameran var att nu förstår jag varför dina saker alltid går sönder.

Klartatt man vill vara med på bilderna, så är man bakom kameran får man smyga in ett finger.

man ska inte springa över vägen utan vänta på gröngubbe.

2011-03-23 @ 15:06:47
Postat av: Mamma

Oj, vad ni hunnit med på en dag!

Therese jag har mailat dig.

Idag har jag sjungit för vår lille 1-åring, det var en jättebra bild på honom i tidningen.

Ha det gott och massor med kramar.

2011-03-23 @ 22:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0