Maj maj måne jag kan lura dig ända till Skåne!


Japp nu är det Maj, vilket betyder att det är tatttttta 17 (16½) dar kvar tills jag är på svensk mark igen. Wohooo!!

Jag har jobbat en massa i helgen, vart inne i N.Y och sånna saker. Jag, Mika & Anne åkte in till stora staden igår. Åkte till China town gick runt där och prutade en massa, apkul! sen vidare til Soho och sen till 7th avenue och gick i lite affärer där me. kom hem vid nio på kvällen då va fötterna bra möra. Mika har även sovit här hela helgen vilket har vart riktigt skoj. I fredags natt låg vi och skypade med hennes föräldrar. Dom kommer hit två dar efter jag har åkt hem vilket är tråkigt. Missar även Mikas 21årsag med bara några dar, ännu tråkigare!!

Jag har även gått och blivit superdunderförkyld. Snorar, hostar, nyser och är allmänt igentäppt.
Bin Laden dog me, verkar typ firas som en högtid här, alla är jätteglada och skriver/pratar om det en massa. Visst han va en hemsk människa, men jag tycker ändå att det är fel att "fira" att nån har dött.

Idag har jag tvättat, fönat & plattat mitt löshår, spännande eller  hur?! Nu ska jag även sy lite i det pillig som jag är (?)... Juste vill ni träffa mig när jag kommer hem får ni ta det genom Erika (www.erikkabejb.blogg.se) hon står för planeringen. Planerar dagarna in i detalj, sätter ut när jag får duscha, sova osv... Hoppas på långa duschar :)


Juste jobbade mellan tre och fyra med barnen idag. Det var tårar, gömma sig under bordet osv rakt igenom hela tiden. Dom har dom här proven amerikanska skolfolk har mitt i terminen den här veckan och nästa. Va tydligen inte så kul att plugga till dom! :I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0